Influencer marketing analyse

Influencer marketing blijft bestaan. Het is geaccepteerd door grote en kleine bedrijven die weten hoe ze merken moeten bouwen met invloedrijke mensen. Dit soort marketingstrategie groeit en ontwikkelt zich snel, maar bedrijven die er nog geen aandacht aan hebben besteed en er nog geen budget voor hebben, zullen deze kans waarschijnlijk missen.

Wat is influencer marketing?

Je sociale media staan ​​vol met tips om gezonder te leven, meer inkomen te verdienen en relaties te verbeteren. U ontvangt nieuwsbrieven van bloggers en bedrijven die producten en diensten promoten waar u zeker profijt van zult hebben. Soms werkt het en doe je een aankoop. Als dit gebeurt, is één ding zeker: nu maak je ook deel uit van het fenomeen dat bekend staat als influencer marketing. Internetmarketing voor beroemdheden zelf is niets nieuws. De keuzes die mensen in het verleden maken, worden ook beïnvloed door vaardigheden, aanbevelingen en mond-tot-mondreclame. Beroemdheden worden gebruikt om producten te verkopen in tv-commercials. Tegenwoordig kun je deze marketingstrategie ook vinden op internet, waar sociale beïnvloeders inhoud plaatsen om betrokkenheid en verkoop te bevorderen.De uiteindelijke verkoop hangt volledig af van het publiek van de influencer. Succesvolle influencers hebben veel fans omdat ze content creëren over onderwerpen die ze begrijpen. Enthousiaste en trouwe volgers komen altijd terug en weten wat ze ervoor terug krijgen: tips, advies, weetjes of gewoon puur vermaak. 

Na verloop van tijd bouwen de influencer en het publiek vertrouwen en respect op. Voorbeeld: Een invloedrijk persoon praat vaak over een boek en adviseert zijn fans om het ook te lezen. Sommige fans deden dit en vonden het een goed boek. Of neem het recept: Net-beroemdheden maken een video over eenvoudige en heerlijke recepten. Kijkers proberen het ook uit, en als ze tevreden zijn met de resultaten, kunnen ze meestal niet wachten op de volgende video van die influencer. Als de influencer vervolgens nieuwe content over het merk of product plaatst, is de kans groot dat zijn publiek die aanbevelingen opvolgt. Deze doelgroep is al erg geïnteresseerd in alles wat influencers doen. Uit een recent influencer analyse blijkt dat 70% van de consumenten advies van gelijkgestemden ter harte neemt voordat ze een aankoop doen. Dit toont het enorme potentieel van deze marketingstrategie aan.

Tips voor influencer marketing

Een aantal tips voor influencer marketing kunnen je verder helpen. Zoals bij elke andere vorm van marketing, is succes alleen mogelijk als je duidelijk hebt wat je probeert te bereiken. Het gewenste eindresultaat moet eenduidig ​​zijn. Er is geen alternatief dan een verstandige, coherente strategie. De influencer die je kiest wordt het gezicht van je merk op social media. Vraag jezelf dus af of dit het juiste bedrijf voor jou is voordat je met een influencer gaat daten. Je moet grondig onderzoek doen voordat je met een influencer gaat werken. Doe je huiswerk en check al hun social media profielen. Check of ze een goede reputatie hebben online en in de media. Zorg ervoor dat ze geen kwesties bespreken die in strijd zijn met de intrinsieke waarde van uw product of dienst, dat ze beleefd en duidelijk zijn en dat hun rapporten gebaseerd en nauwkeurig zijn.

Neem nooit een beslissing alleen op basis van het aantal volgers van een potentiële influencer. Een micro-influencer met een kleine maar loyale aanhang kan net zo effectief zijn als sommige mega-influencers ads, en waarschijnlijk minder duur.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *